Ugrás a fő tartalomra

Zserbó torta


Minden évben elkészítek a páromnak egy fincsi tortát a születésnapjára. Ez volt idén is. Mivel szereti a zserbót, így kipróbáltam, hogy milyen lehet tortaként... hm... nem csalódtam! Isteni finom!
(tavaly az ország tortáját készítettem el, idén ezt a kisfiam kapja majd meg az első születésnapjára!)

Találtam is hozzá egy nagyon jó receptet: innen. Ezen az oldalon már pár receptet kipróbáltam, és mindig nagyon jól sikerült! Természetesen mindenen egy kicsit változtattam, avagy átfordítottam diabetikus-egészséges változatra!

Hozzávalók:

A tésztához:

200 g liszt (fehér tönköly liszt)
100 g vaj
20 g porcukor helyett 1 evőkanál gyümölcscukor
1 db tojássárga
40 g 2,8%-os tej, tehát házi tej!
8 g élesztő
1 g sütőpor adalékanyag mentes (én a DM-ben szoktam venni)

A töltelékhez:

140 g kristálycukor helyett 4 evőkanál gyümölcscukor
240 g finomra darált dió
600 g baracklekvár - kevéssé édes, inkább savanykás - tehát saját baracklekvár, amit gyümölcscukorral tettem el tartósítószer nélkül!
őrölt fahéj
1 db citrom reszelt héja
vaníliás cukor - helyet bio vanília őrlemény

A tetejére:
100 g 65%-os étcsokoládé

Elkészítése szövegesen, de ha a tovább gombra kattintasz, akkor a képes részét is megtalálod! Tovább
1. A sütőt előmelegítjük 180 C-ra, és egy 22 cm átmérőjű tortaforma alját kipapírozzuk.
2. Először a tésztát készítjük el. Az összes összetevőt kimérjük egy üstbe, és jó alaposan összegyúrjuk.
3. Ha elkészült, lisztes asztalon hengert formázunk a tésztából, és öt egyenlő részre osztjuk, majd hűtőbe tesszük.
4. Rögtön ki is vehetjük az egyik tésztát az asztalra, és köralakra nyújtjuk. Akkora legyen a tészta, hogy ki tudjuk vele majdnem teljesen bélelni a tortakarikát. A tészta szélét belülről tapasszuk a forma oldalára.
Figyelem! A tészta olyan vékony lesz, hogy átlátszik rajta az asztal! Ez így normális! Sütés közben a lapok majd kicsit meg fognak vastagodni!
5. Ha ez megvan, beletesszük az első adag 150 g baracklevárt - erre a célra legalkalmasabb a nagyi által főzött sárgabaracklekvár botmixerrel simára turmixolva. A barackízt egyenletesen simítsuk el a tészta felszínén, úgy, hogy a szélein is ugyanolyan vastag legyen, mint a közepén!
FIGYELEM! A receptben szereplő 600 g baracklevárt négy részre kell osztani, azt pontosan 150 g-os adagokban használjuk fel.
6. Most egy külön edényben keverjük össze a darált diót, a kristálycukrot, fahéjat és vaníliás cukrot, valamint a citromhéjat.
7. Ezután a diós keverékből pontosan 90 g-ot eloszlatunk egyenletesen a formában, a barackíz tetején.
8. Most kivesszük a hűtőből a második tésztát, és ebből is kör alakot nyújtunk, azonban ezt pontosan akkorára nyújtsuk, mint a forma belső átmérője. Helyezzük bele a formába, a dió tetejére.
9. Most a fentiek szerint jön még egy réteg barackíz - 150 g -, majd erre egy réteg - 90 g - diós keverék, majd erre a harmadik réteg tészta.
10. Most a fentiek szerint jön még egy réteg barackíz - 150 g -, majd erre egy réteg - 90 g - diós keverék, majd erre a negyedik réteg tészta.
11. Végül utoljára a fentiek szerint jön még egy réteg barackíz - 150 g -, majd erre egy réteg - 90 g - diós keverék, és erre az ötödik, utolsó réteg tészta.
12. Ha ezzel megvagyunk, vágjuk le a felső tésztaperemet a forma oldalán, hogy egyenletes legyen, és szurkáljuk meg óvatosan a betöltött zserbót.
13. Ezután tegyük az előmelegített 185 C-os sütőbe, és kb 50 perc alatt süssük készre légkeverés nélkül.
14. A kisült zserbót hagyuk teljesen kihűlni - erre egy éjszakát bőven számíthatunk -, majd egy éles késsel vágjuk körbe, és vegyük le róla a sütőforma oldalát.
15. Fordítsuk meg egy tányérra, hogy az eddigi alja most felül legyen.
16. A keserű csokoládét mikrohullámú sütőben vagy vízgőz fölött olvasszuk meg, és vékonyan vonjuk be vele a zserbó tetejét.
17. Ha a csokoládé is megkötött a tetején, tortaszeleteket vághatunk belőle, vagy akár négyzetesre is szeletelhetjük.

Amúgy nem annyira bonyolult, nagyon gyorsan összeállítható, és tényleg finom!

Jó Étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére. Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom. És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztőd

Házi növényi tejföl!

Alapjában lehet kapni a boltokban növényi tejfölt, és otthon is számos módja van, hogy helyettesítsük. Viszont a tapasztalatom az, hogy nem minden ételben finom a rizsliszt+citromlé kombináció. Ezért kifejlesztettem a házi növényi tejfölt. Aminek nagyon hasonló a tejfölhöz az íze, de természetesen érződik rajta, hogy nem eredeti! 1. Először készítettem egy rizs+kesudió tejet (sűrű tej) 2. Hagytam langyos hűlni, amikor belekevertem 1 teáskanál nádcukrot és 2 kapszula növényi probiotikumot (DM), 3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj 3. Beletettem a joghurt készítőbe 12 órára 4. Amikor elkészült, akkor tettem még bele kevés citrom levét 5. Hűtőbe tettem és még 1 hét múlva is használható volt! Jó Egészséget!

Zabos bögrés süti- vegán

Gyors, egyszerű, egészséges és finom! Ennyi a jellemzője, ebben minden benne van! :-) Nálunk gyorsan elfogyott! :-) Az eredeti recept a Napfényes Élet Alapítvány: Sütemények könyvéből származik! Érdemes megvásárolni! Hozzávalók: - 1 bögre tönköly teljes kiőrlésű liszt - 1 bögre apró szemű zabpehely - fél bögre nyírfa cukor - 1 teáskanál fahéj - 1 db narancs leve - 1 db bio citrom héja - 1 marék dió apróra darabolva - én előtte meg is pirítottam - fél bögre hidegen sajtolt napraforgó olaj - 2 bögre tisztított víz - 1 teáskanál bio szódabikarbóna Elkészítése: - a száraz alapanyagokat összekeverjük, majd hozzáadjuk az olajat és a vizet - állni hagyjuk kb. 15-20 percig, ha kell, akkor adunk hozzá még vizet - tepsi öntjük és 150 fokon készre sütjük Jó Étvágyat!