Ugrás a fő tartalomra

Gyermekre várva- 1.trimeszter

Lehet, hogy furcsának tűnik, de nálunk tervezett gyerekek vannak. Ami azt jelenti, hogy három évente vágunk bele az újabb baba várásba, és most már az is kiforrott, hogy mikorra várjuk őket. Még inkább furcsa az, hogy 20 éves koromban azt mondták az orvosok, hogy nem lehet gyermekem, PCOS-szindróma, 2 típusú cukorbetegség, gyenge méh, túlsúly.
Aztán belevágtunk (26 éves koromban), és már következő hónap tesztje pozitív lett! De természetesen előtte már életmódot váltottam, de magam sem gondoltam volna, hogy ez így menni fog. Így született meg 2010. október 25-én 18:02 Nimród fiúnk.
Aztán úgy gondoltuk, hogy három évente jöhetnek a porontyok, összesen 4! Azért három évente, mert a szoptatás (14 hónap), regenerálódás, fogzás, pelenka leszokásra kell idő. Addigra megint képesnek érzem magam arra, hogy belevágjak az újabb gyermekvárásba :-) Hiszen nekünk nincs segítségünk, így csak ketten vagyunk minden feladatra!
A második születésének hónapja már tervezett volt. Így már a baba várás előtt mind a ketten méregtelenítettünk, feltöltöttük a testünket-lelkünket. Így aztán Hunornál is a következő hónap tesztje pozitív lett. Ő 2013. július 12-én 00:10-kor megérkezett közénk. :-)

Most várjuk a harmadik babát! :-) ő nála is méregtelenítés, feltöltés. Viszont a terv most egy hónapot csúszott- miattam...lelkileg nem voltam abban az állapotban, hogy nyugodt fészket biztosítsak számára. De a következő hónapban már megmutatta, hogy beköltözött! :-)
Most már túl vagyunk az első trimeszteren! Először aggódtam, hogy nem vagyok rosszul, de aztán szépen jöttek a jelek....:-) Most már túl vagyok rajta.
Ami más most, hogy az előzőeknél hetente egyszer ettem húst, most nem. Azt eszek, amit megkívánok. A húst most nem kívánom, sőt a szagától hányingerem van. :-) A táplálkozásom eléggé vegyes. Ami a várandósság előtt főleg vegán volt, most azért többször eszem sajtot, sőt a múlt héten a tehén tejes kakaót kívántam meg...két pohárral ittam, és azóta sem :-) Azt észere vettem, hogy míg az előzőeknél már a 9-10 hét környékén nagyon éreztem, hogy terhes vagyok: feszülést a hasnál- nem fájdalmat!. Most ha nem émelyegnék dolgoktól, és a nap végére nem érezném, hogy elfáradtam, akkor észere se venném, hogy lakóm van. :-) Persze jó pár jóga gyakorlatnál határozottan jelez, hogy arra nincs szüksége, de jól vagyok!
A laborom is tökéletes, nincs gond a vasammal!
Amire figyelek: Holdállás! Mint ahogy eddig! Ez biztosítja számomra, hogy ne egyhangúan-egyoldalúan táplálkozzak! Fehérjét jobban az első hetekben kívántam, most nem. Na akkor sok csicseriborsó fogyott! Szejtánt és a tofut sem kívánom, csak ritkán. De a vöröslencse-csicseriborsó-zab-mandula-kókusz jöhet. Az édességet nem annyira kívánom. Az elején meg sem bírtam enni, most már azért lecsúszik, de mértékkel! :-)
Az előző gyerekeknél nem szedtem semmit pluszba, csak vasat. Hunornál már ez miatt 3 fogam bánta... mivel már azóta tehát 2 várandósságon 2X14 hónap szoptatáson vagyok túl időnként egy növényi étrendkiegészítőt szedek, felváltva a virágporral, hidegen sajtolt olajokkal (dió, lenmag, búzacsíra, tökmag, paprika). hm... ezeket is nagyon szeretem a finom is tönköly kenyeremmel mártogatni....nyami...
Most még turmixokat nem iszok, de majd tavasz közeledtével azok is terítékre kerülnek!
Ezeket azért írtam le, hogy ha az ember valamit megkíván, az nem bűn, ha előtte azért jóban volt a teste jelzéseivel! :-)

(folyt.köv.)

Megjegyzések

  1. Szia Melinda!

    Gratulálok a babákhoz!

    Ha a fogaidat félted, Mg és Ca pótlás lehet a megoldás. Nálam bevált. Fe tabletta helyett Mahónia szirupot ittam, amit Remete barátom készít.

    Ölellek benneteket!

    Tatár Judit

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére. Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom. És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztőd

Zabos bögrés süti- vegán

Gyors, egyszerű, egészséges és finom! Ennyi a jellemzője, ebben minden benne van! :-) Nálunk gyorsan elfogyott! :-) Az eredeti recept a Napfényes Élet Alapítvány: Sütemények könyvéből származik! Érdemes megvásárolni! Hozzávalók: - 1 bögre tönköly teljes kiőrlésű liszt - 1 bögre apró szemű zabpehely - fél bögre nyírfa cukor - 1 teáskanál fahéj - 1 db narancs leve - 1 db bio citrom héja - 1 marék dió apróra darabolva - én előtte meg is pirítottam - fél bögre hidegen sajtolt napraforgó olaj - 2 bögre tisztított víz - 1 teáskanál bio szódabikarbóna Elkészítése: - a száraz alapanyagokat összekeverjük, majd hozzáadjuk az olajat és a vizet - állni hagyjuk kb. 15-20 percig, ha kell, akkor adunk hozzá még vizet - tepsi öntjük és 150 fokon készre sütjük Jó Étvágyat!

Házi növényi tejföl!

Alapjában lehet kapni a boltokban növényi tejfölt, és otthon is számos módja van, hogy helyettesítsük. Viszont a tapasztalatom az, hogy nem minden ételben finom a rizsliszt+citromlé kombináció. Ezért kifejlesztettem a házi növényi tejfölt. Aminek nagyon hasonló a tejfölhöz az íze, de természetesen érződik rajta, hogy nem eredeti! 1. Először készítettem egy rizs+kesudió tejet (sűrű tej) 2. Hagytam langyos hűlni, amikor belekevertem 1 teáskanál nádcukrot és 2 kapszula növényi probiotikumot (DM), 3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj 3. Beletettem a joghurt készítőbe 12 órára 4. Amikor elkészült, akkor tettem még bele kevés citrom levét 5. Hűtőbe tettem és még 1 hét múlva is használható volt! Jó Egészséget!