Ugrás a fő tartalomra

Gyömbéres-kávés-futós süti

Mivel a férjem igen sokat fut, jár versenyekre is. Így adott volt számomra, hogy odafigyeljen a versenyek előtti hetekben, illetve a verseny napján az étkezésére.
Be is szereztem a Runner's Word receptes könyvét, melyben sok vega kínálat is van. Onnan van az alábbi recept is, melyet egy kicsit változtattam!

Hozzávalók kb. 30 db-hoz:
- 180 ml forró víz+2 teáskanál instant erős kávé
- 170 g natur datolya
- fél teáskanál bio szódabikarbóna
- 2 tojás vagy 2 teáskanál chia mag
- 1 evőkanál méz
- 250 g teljes kiőrlésű tönköly liszt
- 1 teáskanál őrölt gyömébér+fél teáskanál fahéj, fél teáskanál őrölt fehér bors, pici szegfűszeg, pici szerecsendió
- 1 evőkanál aprított gyömbér vagy kandírozott citrom
- 55 g nádcukor

Elkészítése:
A vízbe tesszük a kávét és a datolyát. Állni hagyjuk 10 percig, majd belekeverjük a szódabikarbónát is és az egészet összemixeljük. Ha nem használnunk tojást, akkor eleve a vizes bázishoz adjuk a chia magot is.
Ha használunk tojást, akkor a ketté válasszuk őket, és a sárgáját felhabosítjuk a mézzel. A fehérjéhez pedig adunk kevés sót. Majd a száraz összetevőket mérjük ki. Legvégül összekeverjük a nedves és a száraz alapanyagokat. Ha használtunk tojást, akkor a fehérjét a legvégén óvatosan keverjük bele.
Az egészet betesszük a hűtőbe 30 percre. Majd egy tepsit kibélelünk zsírpapírral. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A masszából pedig 2 evőkanál mennyiséget teszünk rá a tepsire (ez egy keksz mennyisége), majd így folytatjuk, míg van helyünk. Hagyni kell a két keksz között kicsi helyet, mert megnőnek. Majd betesszük a sütőbe és olyan 10 perc alatt megsütjük! napokig finom puha!

Futás előtt két órával lehet fogyasztani!

Jó Étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kovász készítése házilag

Most megosztok egy nagy titkot, amit már én is jó ideje kerestem. Egy alkalommal - sajnos nem tudom, hogy hol-, rátaláltam a házi kovász készítésének a receptjére. Mivel igyekszem minél természetes alapanyagokkal dolgozni- főzni -sütni a konyhában. Így évek óta motoszkál bennem a kérdés, hogy hogyan készítjük és tartjuk életben a házi kovászt. Hiszen régen ezzel sütöttek és esküvőkor a menyasszony az édesanyjától kapott egy adag kovászt. Tehát akár több nemzedékes is lehetett az eredeti kovász. Akkoriban nem volt hűtő, így szárítva tárolták. Ma viszont van, így ezt kihasználva készül el a saját kovászom. És miért jobb, mint az élesztő? Jó kérdés! Főleg azok számára lényeges, akik mindentől fel puffadnak, ég a gyomruk kelt tésztafélék fogyasztása után, akiknek epe problémájuk van, akik cukorbetegek, akik rákosak, akik vastagbél gyulladásban szenvednek, akik fontos a jó emésztés! Hiszen a kovász természetes erjedési folyamatokat indít be a tésztában, ami a testben gyorsabban emésztőd

Zabos bögrés süti- vegán

Gyors, egyszerű, egészséges és finom! Ennyi a jellemzője, ebben minden benne van! :-) Nálunk gyorsan elfogyott! :-) Az eredeti recept a Napfényes Élet Alapítvány: Sütemények könyvéből származik! Érdemes megvásárolni! Hozzávalók: - 1 bögre tönköly teljes kiőrlésű liszt - 1 bögre apró szemű zabpehely - fél bögre nyírfa cukor - 1 teáskanál fahéj - 1 db narancs leve - 1 db bio citrom héja - 1 marék dió apróra darabolva - én előtte meg is pirítottam - fél bögre hidegen sajtolt napraforgó olaj - 2 bögre tisztított víz - 1 teáskanál bio szódabikarbóna Elkészítése: - a száraz alapanyagokat összekeverjük, majd hozzáadjuk az olajat és a vizet - állni hagyjuk kb. 15-20 percig, ha kell, akkor adunk hozzá még vizet - tepsi öntjük és 150 fokon készre sütjük Jó Étvágyat!

Házi növényi tejföl!

Alapjában lehet kapni a boltokban növényi tejfölt, és otthon is számos módja van, hogy helyettesítsük. Viszont a tapasztalatom az, hogy nem minden ételben finom a rizsliszt+citromlé kombináció. Ezért kifejlesztettem a házi növényi tejfölt. Aminek nagyon hasonló a tejfölhöz az íze, de természetesen érződik rajta, hogy nem eredeti! 1. Először készítettem egy rizs+kesudió tejet (sűrű tej) 2. Hagytam langyos hűlni, amikor belekevertem 1 teáskanál nádcukrot és 2 kapszula növényi probiotikumot (DM), 3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj 3. Beletettem a joghurt készítőbe 12 órára 4. Amikor elkészült, akkor tettem még bele kevés citrom levét 5. Hűtőbe tettem és még 1 hét múlva is használható volt! Jó Egészséget!